نوین یدک

باطری سازی و برق خودرو در همدان

باطری سازی در همدان
خانه » باطری سازی و برق خودرو در همدان

با کمی بررسی و تحقیق خواهیم دانست که ملاک اصلی در حرکت خودرو چیزی زنجیروار و به هم پیوسته است. یکی از گزینه های مهم این زنجیر، برق خودرو است. چرا که اگر برق خودرو فعال نباشد انگار هیچ چیزی فعال نیست. به همین دلیل می توان برق را عامل اصلی حرکت و به راه انداختن موتور و خودرو دانست. سیستم برق خودرو یکی از تخصصی ترین بخش های خودرو می باشد. بایستی بدانیم که دستکاری توسط افراد آماتور در این قسمت (برق خودرو) می تواند هزینه های زیاد و جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه و در مقاله پیش رو در مورد باطری سازی و برق خودرو توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

پیمانکار نمایندگی مجاز امداد خودرو سایپا همدان

تحت نظارت  کد : 629 مجیدی پور 

باتری سازی در همدان

باتری مهم ترین بخش هر خودرویی بوده و کوچک ترین خرابی در آن سبب شده تا ماشین به طور کلی روشن نشود. در واقع این بخش از خودرو به دلیل کارایی بالا، همیشه بیشتر مورد آسیب قرار می گیرد. مشکلات باتری بنا به دلایل مختلفی بوده که تنها توسط افراد متخصص قابل تشخیص است. ممکن است در شرایطی خاص همانند جاده مشکل در باتری باعث شده تا خودرو دیگر قادر به حرکت نباشد. در چنین شرایطی لازم است تا هرچه سریعتر با امداد خودرو تماس بگیرید. اگر در حوالی همدان دچار این مشکل شدید، می توانید با خیال راحت با ما تماس گرفته تا هرچه سریع به موقعیت مکانی شما بیاییم.

باتری سازی در همدان یکی از خدمات ویژه مجموعه ما بوده که به صورت سیار به مشتریان عزیز ارائه می شود. شرکت ما شرایطی را فراهم کرده تا شما دیگر نگرانی بابت تعمیر یا تعویض باتری خودرو خود در شرایط خاص نباشید. در مجموعه ما باتری سازان مجرب خیلی سریع خود را به محل شما می رسانند و اقدامات لازم را برای حل مشکلات خودرو، انجام می دهند. در صورتی که ماشین نیاز به تعویض باتری داشته باشد نیز، تعمیرکاران ما بهترین نوع باتری متناسب با خودرو شما مورد استفاده قرار می دهند.

بهترین باتری سازی در همدان

بدون شک افراد برای دریافت هر نوع خدماتی به دنبال بهترین مجموعه هستند، تا با خیال راحت کار خود را به آن ها بسپارند. در حال حاضر در همدان مجموعه های زیادی به عنوان امداد خودرو همدان فعالیت کرده و خدمات باتری سازی در همدان را ارائه می دهند. اما بهترین آن ها کدام است؟ برای تماس با امداد خودرو جهت خدمات باتری سازی سیار بهتر است به سایت های معتبر مراجعه کنید. در این سایت ها شماره تلفن باتری سازی در همدان درج شده است که شما می توانید با خیال راحت با آن ها تماس بگیرید.

در مجموعه های معتبر تمامی افراد تعمیرکاران دارای لباس فرم مخصوص با نشان نام شرکت هستند. همچنین در صورت تعویض باتری به شما فاکتور معتبر و گارانتی را ارائه می دهند. با مراجعه به مراکز معتبر خیال شما بابت سلامت باتری خودرو راحت خواهد بود. در صورتی که بهترین باتری سازی را در شهر همدان پیدا نکنید و کار را به شرکت های نامعتبر بسپارید، نه تنها خودرو سالم نشده بلکه ممکن است آسیب های زیادی به آن وارد شود. در صورتی که به دنبال شماره باتری در همدان هستید، می توانید با این شماره 09183133998 تماس بگیرید.

قطعات تشکیل دهنده برق خودرو

برای بررسی دقیق باطری سازی و برق خودرو در همدان ، باید قطعات را به دقت بشناسیم. قطعات برق خودرو را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

قطعات مصرف کننده برق مانند انژکتور و کامپیوتر

قطعاتی که برق خودرو را تامین می کنند که در اصطلاح به سیستم برق رسانی خودرو معروف گردیده است.

قطعات اصلی که در تولید برق در خودرو به کار می روند عبارتند از:

باتری

به عنوان منبع برق خودرو می باشد و وظیفه ذخیره سازی برق در این زمینه را برعهده دارد.

دینام

این دستگاه تولید کننده برق در خودرو می باشد. در واقع با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی کاری می کند تا باطری همیشه پر باقی بماند.

کوئل

وظیفه تقویت کردن برق باطری را برای استفاده در شمع ها برعهده دارد.

دلکو

جریان برق تولید شده توسط کوئل را بین شمع های خودرو توزیع می کند. ضمن این که وظیفه قطع و وصل برق را نیز بر عهده دارد.

شمع

وظیفه ایجاد برق در پیشرانه(موتور) برای احتراق بر عهده شمع ها می باشد.

وایر شمع

در باطری سازی و برق خودرو اطلاع از جزئیات اهمیت پیدا می کند. وایر شمع ها، سیم های عایق داری هستند که وظیفه آن ها،  انتقال برق به شمع ها می باشد.

مدارهای الکتریکی

همان تقسیم بندی سیستم برق رسانی اتومبیل می باشد که شامل مدارهای اصلی و فرعی می شود. مدارهای اصلی دارای مدار جرقه، روشنایی و مدار شارژ هستند.

افتامات

افتامات وظیفه تنظیم و نوسان گیری برق تولیدی در دینام را دارد.

فیوزها

برای جلو گیری از آسیب رسیدن به سیستم برق رسانی خودرو هنگام اتصال و افزایش بیش از حد  مجاز جریان عبوری استفاده می شود.

کنترل کننده ها

وظیفه قطع و وصل جریان برق در بخش های مختلف خودرو را برعهده دارند.

سوکت ها

میان مصرف کننده های برق در وسیله نقلیه نقش رابط را بازی می کند.

برق خودرو

هدف ما در این نوشته بررسی باطری سازی و برق خودرو است. در نگاه اول شاید به خودتان بگویید سیستم سوخت رسانی خودرو جزو اصلی ترین و اساسی ترین بخش خودرو می باشد. اما این نکته را به یاد داشته باشیم که برق باعث اشتعال در موتور اتومبیل می شود. این برق خودرو است که به عنوان مغز متفکر خودرو، همان کامپیوتر را به کار می اندازد. خودروها به وسیله برق استارت خورده و روشن می شوند. در خودروهای جدید خیلی از آپشن ها و امکانات خودرو به وسیله برق کار می کنند. با توضیحاتی که داده شد به این نتیجه می‌رسیم که برق و سیستم برق رسانی خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سایر خدمات : باطری ساز سیار در آبگرم

باطری

باطری سازی و برق خودرو با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. باطری به عنوان ذخیره کننده برق در خودرو شناخته می شود. هنگامی که خودرو خاموش می باشد باز هم به برق در خودرو نیازمندیم. بالابر شیشه ها، قفل برقی درب ها، چراغ های کوچک، فلاشر خودرو و استارت خودرو که وظیفه برق مورد نیازشان برعهده باطری می باشد. باطری هنگام روشن شدن خودرو شارژ می شود که وظیفه این شارژ بر عهده دینام می باشد. باطری برق ذخیره شده را به بخش های مورد نیاز خودرو مانند شمع ها، بخش روشنایی، انژکتور و دیگر بخش ها منتقل می کند‌. باتری خودرو نیز مانند تمامی مولد های برق دارای دو قطب منفی و مثبت می باشند. در برق خودرو قطب منفی باطری به بدنه و قطب مثبت به دریافت کننده های برقی خودرو متصل می شوند.

سخن آخر

در این مقاله ما به بررسی باطری سازی و برق خودرو در همدان پرداختیم. اما نکته آخر این که اگر در برق خودرو دچار مشکل شدید به هیچ وجه اقدام به دست کاری خودسرانه نکنید. حتما به برقکار مجاز و وارد مراجعه کنید  و یا با تعمیرکار سیار تماس بگیرید ، تا به صورت صحیح بررسی و رسیدگی شود. دستکاری در سیستم برق رسانی خودرو ممکن است باعث ایجاد اتصال و آتش سوزی ناگهانی در خودرو گردد.

5/5 - (28 امتیاز)

1 در مورد “باطری سازی و برق خودرو در همدان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top